Alla inlägg under mars 2014

Av J - 24 mars 2014 13:01

Jag saknar min pappa. 


Ja, han lever och jag förstår hur svårt det måste vara att ha en pappa som inte lever längre. 

Jag förstår hur ont det måste göra.

Men det gör minst lika ont att ha en pappa som lever men som VÄLJER att inte finnas i ens liv. 

Jag älskar min pappa av hela mitt hjärta, jag behöver honom i mitt liv. Men han verkar inte vara intresserad av att ha mig i hans liv. 

Ända sen han stack har jag känt en tomhet, övergivenhet, som aldrig kommer försvinna. 


De få gånger jag träffar honom så märker jag hur lik jag faktiskt är honom. Vi har samma musiksmak, samma humor, samma personlighet på många sätt. 

Därför gör det extra ont att känna att jag inte är så viktig för honom som han är för mig. 


Jag skulle göra vad som helst för att få ha honom i min vardag. Få tips och råd och kunna prata med honom varje dag. 

Men nu är det inte så, och det kommer heller aldrig bli så. 


Jag saknar dig så jävla mycket pappa.

-

Av J - 23 mars 2014 01:09

står inte ut utan dig

Av J - 21 mars 2014 17:55
Knölen var troligtvis en extra benbit eller nåt sånt, fattade inte riktigt. 
Men skulle röntga den nästa vecka för att veta säkert.

kulkul
Just nu väntar jag på att mamma ska komma hem med köpmat
och ikväll kommer min bästa vän hit och sover med mig,
skönt att slippa sova ensam en kväll som denna.
-

Han hörde av sig för några dagar sen, snackade om att han mådde dåligt.
Jag försökte vara lugn och lyssna på vad han sa, säga något tröstande.
Trodde för ett ögonblick att han skulle komma tillbaka till mig.
Men sen dess har han inte hört av sig och han svarar inte när jag försöker.
Vill att han ska dra åt helvete,
samtidigt som jag vill ha honom så nära som det bara går.

Oh when you look at me like that my darling,
What did you expect,
I probably still adore you with you hand around my neck,
Or I did last time I checked.
Av J - 20 mars 2014 15:18

Även fast jag inte känt mig såhär ensam på länge, så känns det ändå som att livet går i lite rätt riktning just nu. 
Har sovit bättre, ätit bättre, fixat praktikplats, och ska på arbetsintervju. 

Imorgon ska jag även kolla upp en knöl jag haft i mitt finger i ca 2 månader. Den har blivit större och börjat göra ont. Tror dock inte att det är något farligt.



Ovido - Quiz & Flashcards